SKRIVET: 2009-04-07, kl 17:48:45 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sydpoolen

Idag har jag varit på Sydpoolen, första gången på flera år.

Gick in genom dörrarna och kände direkt igen lukten, lukten fick mig att minnas hur det var när man var liten och badade där. Man sprang som en tok fast man inte fick och man kunde simma i 5 timmar utan problem. Bubbelbad var inget man sysslade med när man var liten inte, när jag säger liten menar jag låg-mellanstadiet, man siktade in sig på äventyrsbadet med vågorna och rutschkanorna.

De hade gjort om lite i omklädningsrummen för det kändes mycket mindre än tidigare år. Men det kan vara så att jag också växt om 'uppfattningen om rummets verkliga storlek'.

Väl ute i badområdet så blev det motionsbassängen eller pensionärsbassängen som  man kallade det när man var liten. 30 längder var målet och så blev det också. Simmade 10 längder först och sen kom vi överens om att ta en tur in till äventyrsbadet innan vi slutförde våra 30 längder. Man gick i den där snirkliga korridoren som överöste en med massor med minnen från förr. Jag mindes att jag sprang där, eller ja gick i vääldig rask takt in till/från äventyrsbadet när vi badade med skolan. Man hade ju en begränsad tid efter de obligatoriska längderna så det gällde att man tog tillvara på tiden.
Vid kafeterian hörde man barnskrik och tjoandet och tjimmandet som kom inte många meter därifrån. Vi klev in i vågbassängen och tog en simtur in i området som är strömt. Jag kom kanske 10 m innan jag vände mig om och sa:

- Jag tror att vi är för gamla för detta.

Vi gick upp ur bassängen, utan vågor och tur ner för rutschkanorna, och tillbaka till motionsbassängen och varvade våra längder med att relaxa i bubbelbadet.
Efter sista bubbelbadet blev det en tur till bastun och gjorde sedan iordning mig för att gå hem. Tog självklart en mjukglass med karamellströssel innan vi gick mot bussen.


mirelle

åhh sydpolen, minns att jag alltid åt pommes där:D



PUBLICERAT: 2009-04-09, 15:02:25 | URL: http://expectsomethingelse.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: