SKRIVET: 2010-05-27, kl 09:15:42 | PUBLICERAT I: Allmänt

Storstädning


Storstädning pågår.
Vardagsrummet är rent, ja inte kliniskt rent men rent. Skrubbade golvet för hand, torkade och sedan körde jag ett till varv med moppen. Det blev rent, känns rent och ser rent ut. Golvet glänser. Det blev ett fint golv.
Ska idag ta tag i pentry/hall-området. Började lite smått igår med att städa ur skafferiet. Hittade en Mount Everest av citronpeppar därinne. Skedde en olycka för inte allt för länge sedan. Fann även en liten Kebnekajse av salt och mannagryn. Nåväl, idag blir det att städa ur kylskåpet, ugnen, skåpen och sedan rör jag mig vidare mot golv och badrumsområdet. Får väl se hur långt tid detta kommer att ta. När jag städar så brukar jag för det mesta alltid storstäda. Känns så mycket renare efteråt. Nu har jag bara 37 kvm att städa men ändå.

Städa är inte alltid tokigt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: