SKRIVET: 2011-01-12, kl 12:29:16 | PUBLICERAT I: Allmänt

Cliniderm-Tävling

Som Buzzador har jag fått möjligheten att testa produkter från Cliniderms anti-age serie. Mitt intryck är än så länge positivt och jag blev glatt överraskad när jag fick inga acne-utbrott trots användandet av dagkräm. Brukar normalt inte kunna använda dagkräm då det sätter igen porerna och det blir ett himla mekande med att stabilisera huden igen. Men som sagt, har inte haft några utbrott och huden i ansiktet är väldigt len.

Jag har testat:

Ultra soft cleansing milk för nomal/torr hy:
En lätt rengöringsmjölk som effektivt avlägsnar smuts och make up samtidigt som den bevarar hudens fuktbarriär. Lämnar huden mjuk och len. Med parfym. Innehåller vårdande Provitamin B5.

Cleansing milk

Active protection day cream för normal/torr hy:
En dagkräm med antioxidanter som ger ett aktivt skydd mot skadliga fria radikaler. Stärker hudens fuktbarriär för att bättre stå emot yttre påfrestningar. Lämnar huden mjuk och len med ny spänst. Med parfym. Innehåller antioxidanterna Ubiquinone och C-vitamin.

Day cream

Age delay serum för normal/torr hy:
En dubbelverkande formula som omedelbart ger en synligt jämnare och slätare hy samt en ökad spänst och elasticitet över tiden. Stärker hudens skyddsbarriär och motståndskraft för att stå emot yttre påverkan och motverka framtida ålderstecken. För optimal effekt, använd dagligen under dag- och nattkräm. Utan parfym. Innehåller Folsyra och Hyaluronsyra.
Serum

Nu till anti-age funktionen som dessa produkter ska ha:

Jag får helt klart intrycket av att huden ser stramare ut och med mer lyster precis som dessa produkter utlovar. Den vetenskapliga kvinnan i mig måste ändå klargöra att det inte stoppar åldrandet. Det är inga krämer i världen som kan göra det. Dock skulle man kunna tänka sig att vid regelbunden och långvarig användning kunna behålla en mer ungdomlig lyster och struktur i ansiktet.

Nu ger jag möjligheten att låta 2 av mina bloggläsare testa ett set från Cliniderm värde 200 kr med Active protection day cream, Ideal balance skin tonic, Barrier repair, Ultra soft cleansing milk, Optimal strength night cream samt Age delay serum.
Storlek (2 - 5 ml)

Allt ni behöver göra är att gå in på Cliniderms hemsida och hitta svaret på denna fråga:

Det tuffa nordiska klimatet försvagar vår huds naturliga skyddsbarriär men vad kan detta leda till?

Skriv sedan en kommentar till detta inlägg med namn, svaret på frågan samt motivering till varför du ska vinna.

Vinnarna kommer att publiceras den 29 januari.

Lycka till!


Vinnaren är nu dragen då jag fick bara en tävlande. Startar upp en ny omgång nästa vecka så håll utkik här igen.

Grattis Linnéa med motiveringen:
Svaret på frågan: Det kan leda till synliga ålderstecken som torrhetsrynkor och minskad lys-
ter. Dessutom kan huden bli mer mottaglig för irriterande ämnen eftersom torr hud har ett svagare naturligt skydd.

Motivering: Jag har väldigt torr hud och det svider. Jag kommer säkert få jättemånga rynkor snart så jag måste bara vinna!


Linnéa Kilås

Svaret på frågan: Det kan leda till synliga ålderstecken som torrhetsrynkor och minskad lys-

ter. Dessutom kan huden bli mer mottaglig för irriterande ämnen eftersom torr hud har ett svagare naturligt skydd.



Motivering: Jag har väldigt torr hud och det svider. Jag kommer säkert få jättemånga rynkor snart så jag måste bara vinna!



PUBLICERAT: 2011-01-15, 18:08:53 | URL: http://neusen.blogg.se/
Käthes mode ♥gravid♥

Låter bra att de inte täpper till porerna!



PUBLICERAT: 2011-01-19, 08:38:31 | URL: http://blogg.amelia.se/kathe

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: