SKRIVET: 2008-03-10, kl 18:43:29 | PUBLICERAT I: Allmänt

Organic this.

Lagom till nyår lovade jag att 2008 skulle bli mitt bra val år. Jag ska tänka på det jag köper och varför jag köper det. Ska jag köpa matvaror ska jag välja närproducerade varor och kläder ska jag försöka köpa så miljövänligt som möjligt.

Hur har det gått så länge?

Bara bra tycker jag, jag har köpt och sålt saker på Tradera. 2hand är utmärkt då det spar på miljön. Varor nuförtiden anses ju uttjänta efter bara några veckors bruk. Själva verket håller det mesta i flera år till. Senaste köpet blev en gammal skolväska i läder från Tradera så klart. Den dyker nog upp i morgon hoppas jag.

En sak jag länge gått och tänkt på är att jag skulle behöva miljövänliga hygienprodukter. Idag läste jag att Käthe ska testa dessa produkter. Väntar med spänning!

Tänker ni på hur varorna ni köper är producerade?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: