SKRIVET: 2008-11-25, kl 16:13:10 | PUBLICERAT I: Allmänt

Saknar.. saknar inte

Ibland saknar jag mitt långa hår, mest tror jag att jag saknar möjligheten att kunna välja vad jag vill göra med håret.
Jag kunde sätta upp det vilket, tro det eller ej, hände varje dag. I slutet satte jag upp det varje dag i en hästsvans och så fick det vara. Ibland lyxade jag till det med en knut men mest var det bara sätta upp och få håret ur vägen. Nu sitter jag här med axellångt hår och frågar.. ska jag eller ska jag inte klippa mig kort igen?

Fördelar med kort hår:
Mindre mängd schampo.
Torkar extremt fort.
Får till en snygg frilla nästan varje gång, blir det inte snyggt sätter man dit ett spänne och voilá.
Ser mer strikt och elegant ut.

Nackdelar:

Mindre stajlingsmöjligheter.
Svårare att sätta upp vilket betyder stundtals irritation.

Hmm kom jag inte på fler nackdelar.. borde jag klippa?

Vill jag eller vill jag inte.. jag vet inte... jag är förvirrad.


Dino

Ett av dina eviga bekymmer.. Att klippa eller inte klippa.. Detta är en problematik som lilla Carro har tacklat så länge jag känt henne.. "Lova att slå mig om jag säger att jag ska klippa mig". Nästa vecka sert man henne med kort hår.. What to do??



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: