SKRIVET: 2009-02-01, kl 13:30:08 | PUBLICERAT I: Allmänt

Parfymera mera

Mina absoluta favoritparfymer kommer från Calvin Klein, finns inget godare än Truth och Euphoria.
Dessa två får mig att känna mig glad och mäktig, vilket en parfym ska göra tycker jag. Man ska bli glad och känna sig speciell och alldeles underbar.

Truth beskrivs som "En fräsch naturell doft, rik av tränoter som bambu och sandelträ" och ska helst bäras dagtid. Jag beskriver den som Aaaahh (sådär som man brukar låta när man luktar på nått som är alldeles underbart) och använder den när jag vill, tycker att jag kan lukta fräscht även kvällstid.

Euphoria
beskrivs som "En elegant och sensuell doft med toner av granatäpple, svart orkidé, lotusblomma, svart viol och ambra" och används lite hur som helst. Jag tycker att den luktar som vår/sommar, den luktar jordgubbar, vindar, sol, regn, ja den luktar romantiskt, den luktar Mmmmmm.

För mig är dessa två perfekta!  De är höjden av perfektion och tillfredställer mina sinnen på ett sätt som bara en riktigt god parfym ska kunna göra. Man vet när man har hittat sin 'doft' och man vet när en 'doft' endast duger.

Håller just nu för tillfället och tömmer mitt parfymlager (behöver plats för favoriterna), dvs jag använder de parfymer jag tycker enbart duger. De luktar gott (tro inget annat) och de är relativt billiga (i förhållande till CK), därför är de mina så kallade 'gå till skolan' eller 'jag är hemma' parfymer.

1. DKNY Be delicious, ja jag känner mig faktiskt delicious när jag använder den. Den luktar äpple och är väldigt fräsch, perfekt ljus doft som man kan ha en helt vanlig dag. Detta är min 'Gå till skolan' parfym.

2. Ming Shu (provflaska från Yves Rocher), en lätt frisk doft men är inte den rätta parfymen för mig. Den är ganska lätt och fräsch men jag vill gärna ha en liten mörk ton eller något som känns intensivt i mina parfymer. Denna använder jag varje dag just nu eftersom jag vill få bort den från hyllan.

Jag har några parfymer jag vill köpa eftersom jag gillar att variera mig, vill inte lukta samma sak varje dag. Detta tycker jag är viktigt av olika anledningar. För det första så slutar man faktiskt känna doften själv vilket kan resultera i överdosering och folks skumma blickar. För det andra så känner man sig speciell varje dag och man kan intala sig att andra i ens närhet också tycker det.

Det där med överdosering känner nog många till. Har varit med om många men det värsta var nog Celine Dions konsert och vår stolsgranne, han duschade tror vi i parfym. Han försvann efter en halvtimme eller så, vet inte om det var för att vi höll för våra näsor med halsdukarna eller om det var för att han hittade en bättre plats.
Men för att citera kvinnorna bakom oss:

- FY var det han som stank!

Han hade nog slutat känna av sin egen doft ett decenium innan han dök upp på konserten. Jag är bara glad att han inte luktade rosor, hatar verkligen rosdoft, annars hade jag kräkts. Killar ska inte lukta rosor och om jag fick välja ska tjejer inte heller lukta det. Det luktar verkligen inte rosor, det luktar syntetiska rosor och för att sammanfatta det hela: BLÄ

Aja, tillbaka till inköpslistan..

1. Isabell Kristensen Dreams.
2. CK Truth.
3. White Musk från Body Shop.
4. DKNY Be delicious.

För att sammanfatta det hela så får trätoner blandat med orientaliska blommor mina sinnen att jubla, rosdofter får mig att spy och jag hatar överdosering.

Vilka parfymer får er att jubla och vilka får er att spy?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: