SKRIVET: 2009-03-18, kl 20:38:12 | PUBLICERAT I: Allmänt

Suck

Suck, ska skriva en tenta imorn men känner att det inte kommer att gå bra. Vet inte varför men tror att det beror på att det var så mycket att läsa. Ju mer material det är desto mer ska man ju kunna och det betyder bara en sak egentligen, man vet inte vad tentan kommer handla om. Jag hatar den känslan men vet att det är lönlöst att tänka på det, man mår bara dåligt och får ångest. Men som policy har jag bestämt mig att det inte är farligt om man inte klarar av en tenta, jag kommer alltid göra det som känns bra för mig. Tänker inte sitta och gråta i ren panik för att tentan möjligtvis inte kommer gå bra. Man vet ju aldrig, går det bra så går det bra men skulle det inte gå hela vägen finns alltid en omtenta. Faktum är att man lär sig mycket mer när man pluggar till en omtenta, det är så för min del iaf. Då slappnar jag av och tar det lugnt. Jag lider nog av den där tentastressen som alla snackar om som släpper efter första tentan.

Rädlan över det okända är då besegrad och jag kan fokusera mig enbart på mig själv och det jag kan.


donnasandra

Hoppas tentan gick bra!! Kramar



PUBLICERAT: 2009-03-22, 21:12:56 | URL: http://www.donnasandra.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: