SKRIVET: 2009-03-16, kl 16:45:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tårt-testning

Jag har börjat med något nytt, jag har börjat testa nya tårtor. Ja det är faktiskt helt otroligt! Jag är väldigt kräsen vad gäller tårtor och mina favoriter är, Schwarzwald, princess (från Ica Maxi!), vit chokladtårta (från COOP) och en Hallonmoussetårta från nått konditori i Eskilstuna. Dessa tårtor är underbara och helt perfekta, jag kan äta hur många bitar som helst.
Frukttårta däremot är en helt annan historia, det är en tårta jag inte klarar av. Rysningar bara av tanken. Men som sagt så har jag börjat testa nya tårtor, jag utmanar mig själv och motiverar mig med att det kan ju faktiskt finna en chans att jag hittar en ny god favorit.


Födelsedagstårta:
Någon apelsintårta med chokladströssel.
Betyg:  **
Motivering: Jag kände varken apelsinsmak eller chokladsmak utan enbart tårtbotten blandat med grädde. Nej denna var ingen smaksensation och fick inte mina smaklökar att dansa av glädje. Men jag måste säga att dekorationen var ganska fin ändå.





Fira exjobbspresentation:
Någon slags jordgubbstårta med smaksatt grädde och sockerkaksbotten.
Betyg: ***
Motivering: Denna gång kunde man känna smaken av jordgubbarna och den smaksatta grädden smakade faktiskt jordgubb. Dekorationen var sparsam men ändå klassisk. Passade tårtan och förhöjde smakupplevelsen.




mirelle

M-M-M den sista såg goooooooood ut



PUBLICERAT: 2009-03-17, 20:15:40 | URL: http://expectsomethingelse.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: